Ga naar de inhoud
Info
In de eerste instantie zijn de lessen erop gericht je bewust te maken van je eigen lichaam.
We geven antwoorden op vragen als:
• wanneer sta ik goed?
• waar moet ik op letten?
• welke spieren moet ik extra aanspannen of juist loslaten?
• wat is een bekkenkanteling en hoe voel ik dat?
• welke oefeningen zijn geschikt voor mij, en HOE kan ik die oefeningen het beste uitvoeren?
Iedereen weet het, rust roest.
Niet iedereen is bereid daaruit consequenties te trekken.
Fysiologisch, anatomisch maar ook psychisch werkt spierarbeid positief.
"Een goede houding staat bij onze school voorop", aldus Ineke Hummelen.
Door middel van oefeningen en het bewust worden van je mogelijkheden,
leer je onder andere hoe je het bekken als draagvlak kunt gebruiken.
Door de gewrichten op een verantwoorde manier te belasten verbeter je de botstructuur en de doorbloeding.
In zowel onze jazz- als bodyconditioninglessen leer je beter te coördineren en gaat de motoriek met sprongen vooruit.
Een goede opbouw daarbij is heel belangrijk.
Probeer, in welke sport dan ook, je kritisch op te stellen ten opzichte van de docent.
Democratie is een goed ding, maar de keerzijde is helaas dat een ieder,
die denkt dat lesgeven een fluitje van een cent is, op dat fluitje kan gaan blazen.
Dat Ineke weet waarover ze praat bewijzen niet alleen de groepen, die al meer dan 25 jaar op les zijn,
maar zeker ook de goede dansers, die uit haar school voortgekomen zijn.
Terug naar de inhoud